مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

قانون گمرک جمهوری خلق چین


قانون گمرک جمهوری خلق چین

(مصوب جلسه 19 کمیته دائمی ششمین کنگره ملی خلق در ژانویه 22، سال 1987، شماره ترتیب 51 رئیس جمهوری

خلق چین در ژانویه 22، سال 1987 بنا به اظهارات نمایندگان، و تا 1 ژوئیه موثر، سال 1987)

محتویات

فصل 1- احکام کلی

فصل دوم- حمل و نقل

فصل سوم - باطن و ظاهر کالا

فصل چهارم- واردات وصادرات

فصل پنجم- عوارض گمرکی

فصل ششم - مسئولیت حقوقی


فصل هفتم- احکام متمم

فصل 1- احکام کلی

ماده 1. این قانون است به منظور حفظ حاکمیت دولت و منافع فرموله شده، تقویت نظارت و کنترل توسط گمرک، ترویج مبادلات با کشورهای خارجی در امور اقتصادی، تجارت، علم، تکنولوژی و فرهنگ، و حصول اطمینان از مدرنیزاسیون سوسیالیستی است.

ماده 2. گمرک جمهوری خلق چین ارگان دولتی مسئول نظارت و کنترل بیش از همه چیز ورود و خروج از قلمرو گمرکی (از این پس به عنوان افراد و اشیاء جهت  واردات وصادرت) خواهد بود. باید مطابق با این قانون و سایر قوانین و مقررات مربوط، نظارت و کنترل بیش از وسایل حمل و نقل، کالا، اثاثیه مسافران، اقلام پستی و مقالات دیگر وارد شدن یا ترک سرزمین (از این پس به عنوان مراجعه کننده به درون و بیرون استفاده از حمل و نقل، کالاها و)، حقوق گمرکی و سایر مالیات ها و هزینه های جمع آوری، کشف و سرکوب قاچاق، و رسیدگی به سایر عملیات گمرکی.

ماده 3. شورای دولتی برای راه اندازی گمرک که ....

دولت برای راه اندازی موسسات گمرکی در بنادر به کشورهای خارجی و مناطق آزاد و در مکان هایی که برای انجام عملیات گمرکی نظارت و کنترل متمرکز استباید تلاش کند.
تبعیت از ...

ماده 4.

(1) برای بررسی به معنای باطنی و ظاهری حمل و نقل بررسی کالاهای باطنی و ظاهری و ......؛ برای بازداشت کسانی که به وارد شدن یا ترک سرزمین در نقض این قانون و یا سایر قوانین و مقررات مربوطهالزامی است



(2) بررسی مدارک و مشخصات افرادی که وارد چین می شوند یا اینکه کشور چین را ترک می کنند، بازجویی از کسانی که مظنون به نقض این قانون و یا سایر قوانین و مقررات مربوطه می شوندو بررسی فعالیت های غیر قانونی

(3) بررسی نسخه  ای از قراردادها، فاکتورها، حساب کتاب ها، صورت حساب ها، سوابق، اسناد، نامه ها و کابل های کسب و کار، محصولات صوتی و تصویری و مواد دیگر مربوط به حمل و نقل، کالاها به منظور بازداشت کسانی که اقدام به حمل ونقل غیر قانونی می کنند، یاکالاها با وارد شدن یا ترک سرزمین در نقض این قانون و یا سایر قوانین و مقررات مربوطه اقدام می نمایند

(4) جستجو در منطقه برای نظارت آجهت اجرای مقررات ونظارت مشخص برمنطقه ساحلی و مرزی به معنای کنترول حمل و نقل مشکوک برای به دست آوردن وشناسایی  قاچاق، و مکان های ذخیره سازی که مظنون به مخفی کردن کالاهای قاچاق می شوند، و جستجووتعقیب افراد مظنون به قاچاق است. پس از تایید مدیر مربوطه، قاچاقچی جنایی مشکوک بازداشت شوند و به یک ارگان قضایی تحویل داده است. بازداشت چنین افرادی باید 24 ساعت تجاوز نکند و تحت شرایط خاص، ممکن است تا 48 ساعت افزایش یابد.

محدوده منطقه ساحلی و یا مرزی در مجاورت محدوده مقررات باید توسط اداره کل گمرک و وزارت امنیت عمومی تحت شورای دولتی در رابطه با دولت های مردم مربوط به ولایت؛ ....

(5) افسران گمرک ممکن است حمل و نقل یا افراد را نادیده  بگیرند و فرار از آداب و رسوم نظارت و کنترل را به مکان های خارج از منطقه نظارت گمرک و یا مشخص شده منطقه ساحلی و مرزی در مجاورت آن موکول کنندوبا آنها به درستی برخورد با تعقیب و ....

(6) استقرار گمرک ممکن است با اسلحه برای اجرای وظایف خود باشد. قوانین حاکم بر حمل و استفاده از سلاح توسط ماموران اداره گمرک باید توسط اداره کل گمرک گرفته شده و به طور مشترک با وزارت امنیت عمومی تحت شورای دولتی و گزارش به شورای دولتی برای تصویب انجام گردد.

ماده 5. حمل و نقل، کالاها و ویا واردات وصادرات تابع مقررات است. اگر، تحت شرایط خاص، آنها را وارد کنید و یا ترک خاک در یک محل بدون ایجاد آداب و رسوم به عنوان یک ماده از احتمالی، اجازه خواهد از شورای دولتی و یا ارگان که شورای دولتی مجاز به دست آمده، و تشریفات گمرکی بموقع خواهد بود مطابق با این قانون به اتمام است.

ماده 6. مگر آن که خلاف این موضوع برای ارائه، تمام واردات و صادرات کالا ...

ماده 7. کارکنان گمرک باید قوانین و مقررات را رعایت و اجرای قانون را بی طرفانه انجام دهندو....

فصل دوم – حمل ونقل

ماده 8. هنگامی که یک وسیله حمل و نقل می رسد و یا اقدام به حرکت از یک مکان استقرار گمرک می نماید که در آن وجود دارد، فرد ی که مسئول وسایل حمل و نقل است باید اعلام راست به مقررات نماید و...

قبل ازاینکه وسیله ای به درون یا به بیرون از حرکت های حمل و نقل از یک مکان استقرار ویابه جای دیگر استقرار یابد، آن را باید مطابق با الزامات کنترل از قوانین ومقررات و تشریفات گمرکی کاملانجام دهد وتشریفات گمرکی برای جابجایی صورت گیرد، به هیچ وجه حمل و نقل بدون انجام تشریفات امکان پذیر نیست ....

ماده 9.


ماده 10.

ماده 11. ورود وخروج کالادر هنگام تخلیه وبارگیری و یا تخلیه از وسیله حمل و نقل و سوار کردن وسوار شدن مسافرمسافر در هنگام  استفاده از حمل و نقل تابع کنترل گمرکی خواهد بود.

پس از اتمام از جمله بارگیری و یا تخلیه، فرد مسئول وسایل حمل و نقل باید با ارائه  سوابقی که منعکس کننده وضعیت واقعی از بارگیری و تخلیه باشد را ارائه نماید. و.....

ماده 12. هنگامی حمل و نقل مورد تایید است که توسط گمرک بررسی واعلام نظر شود، شخص مسئول با استفاده از حمل و نقل باید وجود داشته باشد و ، کابین، اتاق و یا درهای وسایل نقلیه که در درخواست گمرک  آمده است را به مامور گمرک نشان دهد که در آن قاچاق است ماموربا باز کردن بخشی از وسایل حمل و نقل که ممکن است کالاهای قاچاق و مخفی در آن وجود داشته باشد اقدام به حذف کالاها و موادمربوطه می نمایدو....

ماده 13.

ماده 14
ماده 15. کشتی های حمل و نقل ساحلی، قایق های ماهیگیری و کشتی های درگیر در عملیات ویژه در دریا ممکن است حمل کنند، به دست آوردن بر اساس ارز، خرید و یا انتقال کالا به داخل و بیرون بردن آن بدون تصویب مقررات امکان پذیر نیست.

ماده 16.

فصل سوم- باطن و ظاهر کالا

ماده 17. واردات کالا، در طول دوره از زمان ورود در قلمرو زمان ترخیص کالاهای صادراتی، در طول دوره از زمان اعلام تا زمان خروج از این سرزمین و تمام حمل و نقل، انتقال به کشتی یا وسیله نقلیه دیگری و از طریق کالا، در طول دوره از زمان ورود در قلمرو زمان خروج از این سرزمین، باید موضوع تابع مقررات و کنترل باشد.

ماده 18. کسی که جنس یا مالی بعنوانش ارسال شده برای کالاهای وارداتی و حمل کننده کالا برای کالاهای صادراتی باید اعلام دقیق و ارائه مجوز واردات و یا صادرات و موارد مربوط به مقررات برای معاینه انجام شود. در صورت عدم وجود مجوز واردات و یا صادرات کالا که واردات یا صادرات توسط دولت محدود خواهد شد. اقدامات ویژه برای پیگیری از جمله باید توسط شورای دولتی به تصویب برسد.

اعلامیه واردات کالاباید ظرف 14 روز پس از اعلام ورود با استفاده ازمقررات حمل و نقل توسط کسی که جنس یا مالی بعنوانش ارسال شده است برسد، اعلام کالاهای صادراتی باید ساعت توسط 24 فرستنده قبل از بارگیری  برسد مگر آن که خلاف این موضوع به خصوص گمرک تایید شده باشد.

کسی که جنس یا مالی بعنوانش ارسال شده و نتواند به اعلام واردات کالا در مهلت مقرر در بند قبلی بنماید، بایدهزینه تاخیر که توسط گمرک اعمال می شود را پرداخت نماید.

ماده 19. تمام واردات و صادرات کالا باید مطابق مقررات باشد. در حالی که بررسی انجام شده است، کسی که جنس یا مالی بعنوانش ارسال شده برای واردات کالا و یا حمل کننده کالا برای کالاهای صادراتی باید وجود داشته باشد و مسئول حرکت کالا و باز کردن و بازگرداندن بسته است. مقررات باید حق به بررسی و یا بررسی مجدد کالا یا نمونه برداری از آنها بدون حضور کسی که جنس یا مالی بعنوانش ارسال شده یا فرستنده، هر زمان که آن را در نظر لازم است. واردات و صادرات کالا ممکن است از معاینه معاف در صورتی که یک برنامه نوشته شده توسط کسی که جنس یا مالی بعنوانش ارسال شده و یا فرستنده ساخته شده و تایید شده توسط اداره کل گمرک.

ماده 20 - واردات و صادرات کالا صرفا پس از تایید انجام مقررات پس از پرداخت هزینه و یا ارائه ضمانت امکان پذیر است.

ماده 21. جایی که کسی که جنس یا مالی بعنوانش ارسال شده نتواند به اعلام واردات کالا به گمرک ظرف مدت سه ماه از اعلام ورود با استفاده از حمل و نقل بنماید، کالا باید گرفته شود و توسط گمرک به فروش برسد. پس از هزینه های حمل و نقل، بارگیری و تخلیه و ذخیره سازی و وظایف و مالیات از پول حاصل از فروش، از مجموع باقی مانده، اگر وجود داشته باشد، کسر خواهد شد به کسی که جنس یا مالی بعنوانش ارسال شده ارائه و تسلیم  می گردداگردر عرض یک سال از فروش کالا، هیچ کس در محدودیت زمانی اعمال شده مراجعه ننماید، این پول باید به خزانه داری دولتی واریز گردد. .....

ماده 22. واردات موقت با موافقت گمرک صادر خواهد شد و یا به قلمرو ظرف شش ماه دوباره حمل می شود. اینفرمت ممکن است در شرایط خاص از طریق تصویب مقرراتاعطا گردد.

ماده 23. بهره برداری از ذخیره سازی، پردازش و مونتاژ و فروش محموله از کالاها متصل خواهد شد  که باتصوب و ثبت مقررات انجام می شود.

ماده 24. تشریفات گمرکی برای کالاهای واردات باید توسط کسی که جنس یا مالی بعنوانش ارسال شده در محل استقرار گمرک  انجام شود که در آن کالا وارد این سرزمین شده است ............

حمل و نقل کالا از یک مکان با با رعایت مقررات و با الزامات کنترل قوانین انجام می شود.
در صورت لزوم، ماموران گمرکی ممکن است کالا را درحین حمل و نقل اسکورت نمایند. ....

ماده 25. حمل و نقل، انتقال به کشتی یا وسیله نقلیه دیگری باید صادقانه توسط شخص مسئول وسیله حمل و نقل طبق مقررات در جایی که کالا وارد این سرزمین می شود انجام گردد، و باید از این سرزمین در محدوده زمانی تعیین شده حمل می شود.

طبق مقررات ممکن است کالاها را هر زمان که لازم است مسئولین بررسی نمایند.

ماده 26. بدون رعایت مقررات، هیچ واحد یا فردی ممکن نیست برای باز کردن، بلند کردن، رساندن، جلو، تغییر،
REPACK، و یا انتقال کالا تحت کنترل گمرکی و یا تغییر علامت های شناسایی کالاهای مربوطه را بدون 

مهر و موم چسبانده شده توسط گمرک اقدام نماید و یا توسط هر شخص بدون مجوز شکسته شود.

مدیران انبارها و مناطقی که کالا تحت کنترل گمرکی نگه داشته شده اند باید روشی برای دریافت و تحویل کالا در مطابق با مقررات گمرکی پر کنند.

ذخیره سازی کالا تحت کنترل در یک مکان خارج از منطقه نظارت را باید طبق قوانین کنترل  وتایید نمود.

ماده 27.

فصل چهارم – واردات وصادرات کالا


ماده 28. توشه ورودی وخروجی انجام شده توسط افراد از طریق پست ارسال خواهد شد که به مقدار مناسب وبرای استفاده شخصی محدود است و موضوع طبق مقررات کنترل خواهد شد.

ماده 29. تمامی کالاهای ورودی وخروجی، باید به دقت توسط مالک به گمرک اعلام گردد که منوط به بررسی ورعایت  مقررات خواهد بود.

مهر و موم چسبانده شده توسط گمرک باز نمی شود و یا بدون مجوز توسط افراد قابل فک نمی باشد.

ماده 30. بارگیری، تخلیه، حمل دریایی و حمل و نقل از کیسه های پستی به داخل و بیرون باید وفق قوانین کنترل و بارنامه پوشش باید توسط شرکت های پستی مربوط انجام شود.

شرکت پست باید برای باز کردن و نظارت کیسه های پستی بین المللی مطلع.
و باید بی درنگ ماموران نظارت بر اعزام جهت چک کردن و بررسی همزمان را فراهم نماید.

ماده 31
ماده 32

ماده 34.

فصل پنجم عوارض گمرکی


ماده 35. مگر در مواردی که در غیر این صورت در این قانون ارائه شده، عوارض گمرکی باید با توجه به تعرفه واردات و صادرات کالاهای مجازکه با واردت یا صادرات کالا اجازه برای ورود و یا خروج از قلمرو وضع می شود اخذ گردد. تعرفه باید شناخته شده برای عموم مردم باشد.

ماده 36. کسی که جنس یا مالی بعنوانش ارسال شده .....

ماده 37. پرداخت کننده بابت واردات یا صادرات کالا به مقدار وضع شده موظف خواهد بود در ظرف هفت روز پس از تاریخ صدور یادداشت وظیفه پرداخت را انجام دهد. در صورت عدم پاسخگویی به این محدودیت زمانی، هزینه برای پرداخت با تاخیر باید توسط گمرک اعمال شود. جایی که تاخیر بیش از سه ماه باشد، گمرک ممکن است ازضامن تقاضای پرداخت بنماید و....

ماده 38. ارزش پرداخت آیتم های واردات باید  به قیمت عادی آن که  
CIF است باشد که باید مورد تایید گمرک قرار گیرد، ارزش پرداخت اقلام صادراتی قیمت فوب آن خواهد بود که امری طبیعی است، که باید توسط گمرک تایید، ومنهای صادراتشود. از کجا معلوم است که قیمت CIF یا FOB، ارزش پرداخت عوارض گمرکی واردات و یا صادرات  می باشد لذا لازم است این موضوع توسط گمرک ثابت شده وبه تایید برسد.

ارزش کالای ورودی ویا خروجی باید طبق مقررات ثابت شده باشد.

ماده 39. کاهش ارزش ویا معافیت طبق مقررات زیر است:

(1) موارد تبلیغات و نمونه های تجاری فاقد ارزش تجاری؛

(2) مطالب ارائه شده از مسئول توسط دولت های خارجی و یا سازمان های بین المللی؛

(3) محصولاتی که آسیب و یا از دست دادن قبل از انتشار مقررات رخ داده است.

(4) ...... مقدار یا ارزش در حد ثابت؛

(5) سایر کالاها ی ارسال شده توسط قانون به عنوان مواردیکه برای کاهش یا معافیت وظیفه مشخص و ...

(6) کالا های مشخص به عنوان موارد ی که برای کاهش ارزش یا معافیت توسط معاهدات بین المللی که باجمهوری خلق چین است یا قرارداد و یا یک حزب ملحق است باشد.

ماده 40. کاهش وظیفه یا معافیت ممکن است برای واردات و صادرات کالا از مناطق ویژه اقتصادی و دیگر مناطق تعیین شده برای صادرات و واردات کالا از شرکت های خاص مانند سرمایه گذاری سهام چینی مشترک خارجی، چینی های خارجی قرارداد با شرکت های سرمایه گذاری مشترک و منحصر به فرد اهدا خواهد شد باشد. سرمایه گذاری خارجی برای واردات و صادرات کالا اختصاص داده شده به اهداف خاص و مواد ی که برای استفاده از تعهدات رفاه و آسایش عمومی اهدا می شود باشد. شورای دولتی باید دامنه و تعریف و تدوین و فرموله کردن قوانین برای کاهش و معافیترا اعلام کند.

شورای دولتی یا بخش های قدرت توسط شورای دولتی باید دامنه و تعریف و تدوین و فرموله کردن قوانین برای کاهش وظیفه یا معافیت درگیر در حجم کوچکی از معاملات مرزی.

ماده 41. تمامی کالاهای وارداتی که برای کاهش و یا معافیت مطابق با ماده قبلی اعطا خواهد شد تنها در مناطق و شرکت های خاص و یا برای مقاصد خاص استفاده می شود. آنها نباید مورد استفاده در غیر این صورت باشند مگر اینکه با تصویب مقررات به نحو دیگری تعیین شده باشد.

ماده 42. کاهش حقوق یا معافیت موقت در ماده 39 و 40 این قانون مشخص نشده و توسط اداره کل گمرک مورد بررسی قرارگرفته می شود که پس از تایید مستقل یا به طور مشترک با بخش مالی تحت شورای دولتی مطابق با مقررات شورای دولتی امکان پذیر است.

ماده 43. معافیت دستمزدموقت باید برای کالاهای تایید شده توسط گمرک به عنوان اقلامی که به طور موقت وارد و یا صادر شده و برای کالا وارداتی با اجازه خاص پس از کسی که جنس یا مالی بعنوانش ارسال شده و یا فرستنده کالابا رعایت مقررات و تضمین و یا سپرده مقدار برابر انجام شود.

ماده 44

ماده 45.

ماده 46.

فصل ششم مسئولیت حقوقی

ماده 47. فرار از کنترل گمرکی در یکی از اشکال ذکر شده در زیر مشمول قاچاق می گردد:

(1) حمل و نقل، حمل و یا ارسال توسط پست به داخل یا خارج از قلمرو مواد مخدر، اسلحه و پول تقلبی که توسط دولت از وارد و یا صادر شده ممنوع و حمل و نقل، حمل و یا ارسال توسط پست به داخل یا خارج از قلمرو زشت و ناپسند اشیاء هدف از سود گیری یا انتشار و یا برای حمل و نقل، حمل و یا ارسال از طریق پست به خارج از قلمرو آثار فرهنگی که توسط دولت از صادر ممنوع است؛

(2) حمل و نقل، حمل و یا ارسال توسط پست به داخل یا خارج از این سرزمین، با هدف سود، در مقادیر نسبتا بزرگ یا یک مقدار نسبتا بالا است که وارد و یا صادر شده توسط دولت ممنوع است، اما در بند (1) این ماده شامل کالا یا در مقادیر نسبتا بزرگ یا یک مقدار نسبتا بالا که واردات یا صادرات توسط دولت و یا که به مجموعه ای از عوارض گمرکی با توجه به قانون محدود. یا

(3) فروش، بدون تصویب مقررات و پرداخت قرضبرای کالاهای وارداتی که به اذن خاص یا کالا های ذکر شده برای کاهش یا معافیت وظیفه ویژه است که در مقادیر نسبتا بزرگ یا یک مقدار نسبتا بالا هستند.

قاچاق مسلحانه و یا مقاومت در برابر خشونت ...........

مجازات های کیفری دادگاه مردم تحمیل شده به افراد به جرم قاچاق شامل اعمال و مصادره کالاهای قاچاق و یا کالا، استفاده از حمل و نقل مورد استفاده برای قاچاق و درآمد حاصل از غیر قانونی به دست آمده از ان.

که در آن شرکت، موسسه یا ارگان دولتی یا یک سازمان دولتی است به جرم قاچاق، ارگان قضایی باید بررسی و تعیین مسئولیت کیفری از شخص و یا اشخاصی مسئول و فرد یا افراد به طور مستقیم پاسخگو به جرم و صدور به منظور اعمال جریمه بر روی واحد و ضبط کالاهای قاچاق و یا کالاها ، وسایل حمل و نقل مورد استفاده برای قاچاق و ثمن به دست آمده از ان.

ماده 48. اگر کالاهای قاچاق و مقالات در یکی از اقدامات ذکر شده در زیر بند (2) و (3) ماده 47 این قانون در کمیت و نه از ارزش بالا بزرگ نیست، و یا جایی که حمل و یا ارسال توسط پست از اشیاء زشت و ناپسند را به یا خارج از این سرزمین، هنوز تشکیل یک جرم قاچاق، گمرک ممکن است، در حالی که ضبط کالا، مقالات و یا ثمن به دست آمده از ان، به صورت همزمان جریمه در شخص و یا اشخاص ذیربط را تحم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 383 زمان: 21:9 تاريخ: چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:قانون گمرک جمهوری خلق چین, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت